Keri Smith: Nyírd ki ezt a naplót - #1


 Mi ez az újabb őrület, ami minden embert foglalkoztat mostanában? Melyik az a könyv, amin bátran kiélheted minden rejtett rongálási vágyad? Vagy éppen kreatív éned szeretnéd megmutatni? Akkor jó helyen jársz, ugyanis a sokak fantáziáját megmozgató Nyírd ki ezt a naplót című interaktív könyvről lesz szó.

 A könyvet megjelenés előtt volt szerencsém megismerni, egyből fel is keltette az érdeklődésem, így nem volt kérdés, hogy szeretnék-e foglalkozni a témával. Tudni kell rólam, hogy minden könyvemet nagy becsben tartom, így nehéz volt elképzelni, hogy bármilyen kötettel képes lennék olyanokat tenni, mint például megtörni a gerincét. Abszolút kihívásként tekintettem a dologra. Aztán megérkezett a napló, ami már első benyomásra is nagyon tetszett, mind kinézetben, mind a feladatok ötletességét tekintve. A Nyírd ki ezt a naplót felirat körül elhelyezkedő tapaszok annyira valósághűre sikerültek, mintha valóban én magam ragasztottam volna körbe. Hogy tönkretegyem ennek a szép könyvnek a külsejét? Kizárt! Aztán meglátjuk, mit hoz ki belőlem a feladatok sokasága...
Író: Keri Smith
Kiadó: Maxim, 2016.
Oldalszám: 224
Eredeti ár: 2299 Ft
Fülszöveg: Mindig azt mondták, hogy vigyázz a könyveidre? Most felejtsd el! Ha van benned egy kis romboló hajlam, hogy összegyűrj, szétvágj, átlyukassz vagy összekoszolj egy könyvet, eljött a te időd. Végre itt egy napló, amivel azt tehetsz, amit csak akarsz. Sőt utasítanak rá…
Keri Smith zseniális alkotása, mely több millió példányban kelt el már világszerte, megmozgatja a fantáziádat, elragadja a képzeletedet, és úgy érezheted, te is képes vagy valami hihetetlen dolgot létrehozni.
Győzd le a félelmedet az üres oldalak iránt, és tapasztald meg az igazi kreativitást!
 Semmiképpen sem szerettem volna azt, hogy csak szimpla rongálásba menjen át az egész ügyködésem. Persze annak is megvan a maga "szépsége", de jobban szerettem volna elmerülni, és a különböző feladatokat kreatívan megalkotni. Azt szerettem volna kivitelezni, hogy ez a könyv ne csak szimplán néhány feladatot szolgáltasson számomra, hanem olyan élményeket, melyet ha visszalapozok, nézegetek, akkor fel tudok eleveníteni. Vagy éppenséggel kreatívabb feladatértelmezést tudok rajtuk kivitelezni. Ez azt is jelenti, hogy valamilyen szinten lassabban is haladok vele, mintha teljesen magától értetődően oldanám meg a feladatokat. Ennél a pontnál érdemes kitérni arra, hogy ez egyfajta erőssége is a naplónak. Ahányfélék vagyunk, annyiféle értelmezési mód létezik. Ki kreatívan, ki nyersen hajtja végre a feladatokat. Egy azonban biztosan közös mindenféle megoldási módban: a legtöbben szórakozni fogunk, miközben a kezünkben forgatjuk a kötetet. Talán a legfontosabb, hogy mi magunk tudjuk eldönteni, hogyan is oldjuk majd ezeket, saját személyiségünkhöz, kedvünkhöz mérten tudjuk a saját képünkre formálni a naplót.


 Ebben a könyvben tényleg minden feladat valamilyen "őrültségre" szólít fel. Törd ki a gerincét, firkáld szét az oldalakat, taposs a könyvön, dobáld, ejtsd le, tépd ki, kend bele az ételed, italod, gyűjts bele különböző dolgokat, alkoss, és úsztasd el egy lapját! Igen, utóbbi feladattal kezdtem, és mint a képeken is láthatjátok az a bizonyos lap immáron a Duna sodrásában már sok helyszínt megnézhetett magának. Ennél a feladatnál már összekötöttem a kellemeset a hasznossal, mint ahogyan azt korábban említettem. Nem csak szimplán teljesítettem a kitűzött feladatot, hanem közben kirándulni is elmentem, ahová a családom mellett a napló is elkísért. Ilyen és ehhez hasonló jó kedvben eltöltött perceket-órákat szerettem volna átélni a továbbiakban is.


 Az úszás után egy újabb gyönyörű nap egy kis magányra, nyugalomra vágyva újra a természetet hívtam segítségül, ahová éppenséggel egy jó könyv társasága mellett a napló is velem tartott. Így könnyedén kezdhettem el a préselős feladathoz különböző "anyagokat" gyűjteni. Egy újabb példa arra, hogy igenis lehet oly módon haladni a különböző feladatokkal, hogy közben lényegében élményeket szerzünk, kikapcsolódunk. Ezt kétféleképpen is kivitelezhetjük. Az első megoldás, ha a feladatokat olvasva céltudatosan oldjuk meg azokat, tehát lényegében a napló hatására kezdünk el "kalandok" után kutatni. A másik lehetőség, ha magunkkal visszük szinte mindenhová, és amilyen élmények éppen érnek, úgy haladunk tetszőlegesen. Vagy akár keverhetjük is ezeket, a felhasználás tetszőleges, végtelen lehetőséggel ellátott.


 Ezek után egy kicsit a kreatívabb feladatok irányába haladtam. Eddig mind közül a most bemutatni kívánt "Írj le egy szót újra és újra" feladat kivitelezésére és végeredményére vagyok a legbüszkébb, hiszen nem kis munka volt vele, míg a ceruzás megtervezést követően még filccel is kiemeltem azt a sok-sok szót. Mi más lehetne az a szó, mint a Horgonyhely, néhány "menő" horgonnyal megspékelve. Végeredményben is abszolút olyan lett, mint amit elképzeltem, és még egy ilyen alkotás biztosan nincs másnak. Tagadhatatlanul személyre szabott és egyedi megoldások alakulnak ki külön-külön is, de igazán majd a napló elkészülte után lesz teljes a kép.




 A felhasználható eszközöknek is végtelen tárházát használhatjuk fel, tényleg csak a képzeletünk, és ügyességünk szabhat határt ezeknek. A ceruzán és filceken túl a vízfestéket is bevetettem, pedig megmondom őszintén, hogy nem ápolunk túl jó viszonyt egymással. Azt tudom mondani, hogy most bátran kísérletezhetek akár ezzel is, és egy kicsit visszatérhetek a gyermekkori gondtalan alkotás világába, ami annak ellenére, hogy nem mindig tör elő, valljuk be, hogy mindannyiunkban ott van. Nem kell félnünk, hogy elrontunk valamit, vagy esetleg nem úgy hajtunk végre bármit is, ahogyan kell. Bátran kísérletezhetünk, próbálhatjuk különböző ötleteinket. A következő képek erre adnak tanúbizonyságot.




 És van az a része a könyvnek, mikor az ember tényleg minden hülyeséget megcsinál. Még olyat is, amit életében nem tudott volna elképzelni, mint például pórázon a földön húzni a könyvét, vagy a könyvben lévő céltáblára papírgalacsinokat köpködni, amit előzetesen az éppen "Rágódj rajta" utasítással rendelkező oldalból harapott ki... Igen! És tudjátok mit? Abszolút jó buli volt, amit nem hiszem, hogy alapjáraton megcsináltam volna, de ezzel a naplóval lényegében bármi megtörténhet, bármit megcsinálhatsz. Gyermeki boldogsággal ökörködhetsz, és senki sem szól rád. Hát nem király? Szerintem nagyon is szuper!


 Mint ahogy a fenti sorok és képek is tanúsíthatják, én nagyon élvezem a kreatív alkotás és megőrülés minden egyes momentumát. Nem kell sietnem vele, mindent a saját módszereim, saját tempóm szerint csinálhatok meg. Folyamatosan dolgozom a naplón, és közben fantasztikus élményekkel gazdagszom, jól elszórakozom. Valószínűleg a későbbiekben is jelentkezem a további alternatív elkészítési módjaimmal, amennyiben újra összegyűlik egy bejegyzésnyi anyag. Belőletek milyen őrültségeket hozott ki a napló? Ha még nem sikerült beszereznetek, tervezitek megvenni? Írjátok meg nekem kommentben! :)

Értékelés:
Borító:


Üdvözlettel: Uszáma.

0 Megjegyzések