Hol volt, hol nem volt… Book Tag


 Már elég régen hívott ki John barátom erre a Hol volt, hol nem volt... book tag kitöltésére, valamint az ilyesfajta bejegyzések sem voltak elszaporodva mostanság a blogon, pedig mint tudjuk, ezeket mind elkészíteni, mind pedig olvasni, inspirációszerzés céljából sem utolsó. A bejegyzésben lévő képekre kattintva az adott könyvekről szóló értékelésemet olvashatjátok. És, hogy most mely könyvek kerülnek terítékre? Lássuk...

“Egyszer volt, hol nem volt…” – Egy könyv, melynek első mondata rögtön nosztalgikus élményeket idéz fel benned.

 Egy elég érdekes első mondatot sikerült kiválasztanom, de annak idején, mikor A marsi első mondatát elolvastam, már egyből tudtam, hogy a főszereplő, Mark Watney hihetetlen jó arc lesz. És be is jött, hiszen személyében egy kedvencet avathattam, és ki ne emlékezne arra a bizonyos "ikonikus" mondatra?

Erre rábasztam.

 Kétségtelen, hogy fantasztikusat alkotott Andy Weir azzal, hogy megírta nekünk ezt a történetet, a Marson ragadt Mark-ról. A könyvből készített film is azt bizonyítja, hogy érdemes a sci-fi rajongóknak figyelmet fordítani a sztorira, ha még esetleg nem lett volna meg ez az élmény.


“…még az Óperenciás-tengeren is túl, még az Üveghegyen is túl…” – Egy olyan könyv, amelynek világa teljesen eltér a tiédtől.

Bessenyei Gábor: A jövő harcosai című könyvében három hősünk az időben visszautazva Olimposz isteneinek sietnek segítségükre, hogy saját világukat is megmentsék. Az Olimposz legyőzése sorozat görög mitológiai elemeket felvonultatva indítja el első részét, melyek a későbbiek folyamán is központi szerepet játszanak a történet felépítésében. Az egy négyzetméterre jutó istenek száma meghaladja a megszokott szintet. Szerintem érdemes egy pillantást vetni rá.


“Egyszer volt, hol nem volt, de hogy hogy volt azt tudom…” – A kedvenc re-telling történeted.

Klasszikus értelemben vett re-telling történettel talán még nem volt dolgom, ezért igen megfogott a tagnek eme pontja, de kreatív olvasó lévén igyekszem megoldani ezt a problémát. A. G. Riddle-től nemrégiben olvastam Az Atlantisz-gént, ami az emberiség eredetére próbál egyfajta magyarázattal szolgálni, így ha jobban elvonatkoztatunk tőle, akkor magának az életnek egyfajta "re-telling" története. Az igen vaskos, és izgalmakkal teli könyvben egy pillanatra sem fog unatkozni egyetlen olvasó sem, csak aztán győzze követni az események, és személyek kilétének váltakozását.


“Igen nagyon régen történt ez. Olyan régen, hogy a legöregebb ember sem emlékszik rá. Neki is az öregapja mesélte. Annak meg az apja. Olyan régen történt.” – Egy könyv, amelyet valaki hatására olvastál el.

Abszolút pozitív élményként ért, hogy Zsebi és RavenS javaslatára elolvastam Victoria Schwab: Az Archívum című könyvét, ugyanis egy fantasztikus történetet és általa egy még kiválóbb írónőt ismerhettem meg. A sorozat második részét egyből el is olvastam, ugyanis azzal sem tudtam várni, és nem kellett csalódnom. Kíváncsian várom, hogy milyen világokat tud még megalkotni Victoria. Köszönöm az ajánlást, még, még, még!


“Aki nem hiszi, járjon utána.“ – Egy sorozat, amelynek valamelyik része után rögtön el(akartad)olvastad a következő részét, mert annyira izgalmas volt.

Legutolsó olvasmányom Ian Tregillis Fogaskerék-háború sorozatának első része, a Géplélek volt. Bár még csak most jelent meg az idei Könyvfesztiválon, én már alig várom, hogy a folytatását is a kezemben tarthassam ennek a mechanikus sztorinak a folytatását. Alternatív történelem, fantasy, steampunk? Tökéletes elegyet alkot.


“Csaptak hetedhét országra szóló lakodalmat és máig is boldogan élnek, ha meg nem haltak.“ - Egy könyv, amit mindig szeretni fogsz.

 Okozhatnék én nagy meglepetést is így a végére, de azt hiszem, jobb az örök kedvencnél maradni. Amilyen élményeket okozott, amilyen érzéseket váltott ki belőlem, egyértelműen Moskát Anita: Horgonyhely című könyvét kell megemlítenem. Nem szimplán magyar tekintetben alkotott nagyot Anita, bizton állíthatom, hogy bárhol megállná a helyét története, mely igencsak izgalmas témát boncolgat. Érdekel, hogy milyen lenne a világunk, ha az irányítás a női nem kezében lenne? Mindezt egy fantasztikus fantasy környezetben tálalva. Évek múltán is örömmel fogom kezeim között forgatni a kötetet, hiszen én már lehorgonyoztam mellette.


Üdvözlettel: Uszáma.

0 Megjegyzések