Luxus könyves karácsony


 Karácsony előtt kaptam egy üzenetet a Könyvmolyképző Kiadótól, miszerint másnap meglepetés csomagom fog érkezni. Természetesen egyből elkezdtem találgatni, hogy vajon mi is lehet az a csomag. Zsebivel pont beszéltük is, hogy a Reader Surprise Meglepetésdoboz megjelenése miatt elég nagy esély van rá, hogy azt küldik majd nekünk. Már korábban láttam róla egy bejegyzést, még poénkodtunk is vele, hogy mennyire illene a White hot kiss személyemhez, ezért egy kicsit reménykedtem, hogy másik dobozt, vagy esetleg egy bloggereknek összeállított külön kis csomaggal lepnek meg minket. Másnap meg is érkezett a csomag, természetesen egy meglepetésdobozt rejtett, mégpedig a Luxury fokozatot viselő darabját. Mivel erről a fajtáról konkrétan nem láttam unboxing bejegyzést, így megnövekedett izgalommal fogtam hozzá a kicsomagolásához.

 Az első benyomás a dobozról, hogy nekem személy szerint bejön a külsején az a masni. Amennyiben a későbbiekben is terveznek dobozokat kiadni, szerintem ez egy olyan eleme az egész csomagnak, amit bátran meghagyhatnak, esetlegesen aktuális témához igazítva díszíthetik azt. A dobozt kinyitva az első dolog, amit megláttam, egy vászontáska, amin a doboz hivatalos elnevezése díszeleg. Szeretem az ilyen jellegű vászontáskákat, örülök, hogy nem a könyv aktuális témájához illő díszítéssel rendelkezik, viszont a továbbiakban érdemes azzal is operálni, esetleg könyves idézeteket tenni rá.


 Ezután különböző papírokat találtam a csomagban, köztük képeslapokat, könyvjelzőket, emléklapot, kuponokat. A képeslapok és könyvjelzők szintén szerves részét szokták képezni az ilyen dobozoknak, ellenben már itt láttam, hogy a korábban látott bejegyzésben szereplő White Hot Kiss kötet a Luxury-nak is szerves részét fogja képezni. A témához kapcsolódó kitűző is tartozik a csomaghoz továbbá. Ezek után kíváncsian vártam, hogy mi a másik könyv, amit a doboz rejt. A Kiss in Time - Csók, pont jókor című kötet bukkant elő, amit maximálisan előítéletesen fogadtam, már csak a címét olvasva is, de a fülszövege csak még jobban megerősített, hogy nem nekem íródott ez a könyv. Bár ez abszolút személyes vélemény, szóval nyilván sokan örültek volna ennek a kötetnek. Hozzá kell tennem, hogy ez még egy fokkal jobbnak számít nálam, mint a már sokszor említett White Hot Kiss, amire nem sok esélyt látok, hogy valaha is a kezembe kerüljön olvasás tekintetében. Szerintem mindenki jobban jár így.


 White Hot Kiss (hányszor fogom még leírni ezt?!) tematikához kapcsolódó csokik, melyeket még nem kóstoltam meg, talán az egyik olyan eleme a dobozban, amit még hasznosítani is tudnék. Ehhez társul egy üveges sült tea, aminek talán a legjobban örülök (egy, a karácsony illatait felelevenítő gyertyával egyetemben), ugyanis ilyennel még nem volt személyes élményem, szóval mindenképpen ki fogom próbálni. További extraként említhetek egy rúzs alakú tollat, amit valószínűleg egyáltalán nem fogok hasznosítani, szóval a környezetemben élő nőnemű személyek jól fognak járni, vagy nem. Nem tudom igazából, hogy ennek konkrét kiemelt szerepe lehet-e bárki számára is, vagy csak egy egyszerű "kacatként" vándorol majd A pontból B pontba. Mindenesetre egy kép erejéig nagyon mélyen beleszagoltam, ha értitek mire gondolok... De tudjuk be ezt ismét annak, hogy férfiként nem igazán esek a doboz célközönségébe. Ami ezt még jobban megerősítette bennem az a könyv formájú fülbevaló, amit nagyon szívesen hordanék, de a fülbelövés még várat magára. Bár sanszos, hogy nincs annyi alkohol a világon, hogy bármikor is legyen egy lyuk a fülemben.


 Na jó, lehet hogy a rúzs alakú toll mozgatja mégis legjobban a fantáziámat, de meg kell osztanom veletek egy történetet, ami még az 1 évvel ezelőtt tartott karácsonyi Könyvmolyképző egyik rendezvényén történt. Prológus csapatával szokás szerint belevetettük magunkat a programok sokaságába, köztük Katona Ildikó egyik előadására. Mielőtt azonban elkezdődött volna, So-So az egyik csajos, nyírd ki ezt a naplót 124. verzióját hozta magával, melynek egyik oldalán rúzsos ajaklenyomatokat gyűjtött. Na hát nem kellett kétszer mondani, szerintem már önként jelentkeztem, hogy én bizony szerepelni fogok a listáján. Nagy boldogan rúzsoztuk ki ajkaimat, mikor is elkezdődött az előadás. Na ki az aki végigülte az egészet kirúzsozva? Egy mondatra sem emlékszem az egészből annyira furán éreztem közben magamat. Arra viszont emlékszem, hogy mi volt az a kérdés, amit Ildikó mindenkinek feltett: ki érzi magát frusztráltan? Bár azonosulni tudtam a kérdéssel, inkább nem tettem fel a kezem. Mindenesetre örülök, hogy inspiráló voltam az első dobozra, hogy a rúzs igenis illik férfiaknak is! Vagy nem...


 De viccet félretéve nyilván egy kedves gesztusként tekintek az egészre, valamilyen módon majd hasznosítani fogjuk a benne lévő elemeket. Azért gondoltam arra, hogy mindezt megírom egy bejegyzésben, hogy egyrészt aki szeretne rendelni a még megmaradt dobozokból, számolni tudjon a tartalmával. Másrészt pedig, hogy a további dobozok esetében néhány elem változtatásán is elgondolkodtassam a kiadót. Amit nagyon sajnálok, hogy bár a könyvek esetében nyilván nem lehet mindenki kedvére tenni, de azért mindenkinek egyértelművé válik, hogy az egész doboz lányoknak, nőknek lett tervezve, ami szerintem eléggé diszkriminatív, tekintve, hogy nem csak nők tartoznak az olvasás témakörének célközönségébe. Ha pedig tényleg nők felé lett célozva a dolog, akkor ez kiemelten szerepeljen a doboz címkéi, leírása között. (Eredetileg uniszexként szerepel.) Ha ettől el is tekintek, úgy sem érzem, hogy azok számára megérné, akik vásárlásra hajtják fejüket. Nagyon hiányolom belőle a minőségi kiegészítők, extrák megjelenését. Érdemes lenne a külföldi könyves dobozok megjelenési formáit megnézni, és ahhoz igazítani a dobozban lévő termékek milyenségét.

Köszönöm a meglepetést a Könyvmolyképző Kiadónak! :)

Üdvözlettel: Uszáma.

0 Megjegyzések