Kedvenc kortárs íróim, akikre érdemes odafigyelni


 A Prológuson Nyárváró projekthetünk zajlik, ahol kortárs írók könyvei nagy számban szerepeltetik magukat, éppen ezért arra gondoltam, hogy összeszedem az én nagy kedvenceimet is. Tudjátok, hogy különösképp nagy rajongója vagyok hazai kortárs íróink munkásságának, így nem túl meglepő, ha legtöbbjük éppen hazánkból került ki. Ha van kedvetek, írjátok meg kommentben, hogy nektek kik szerepelnek a listátokon, kik azok, akiknek, ha meglátjátok a nevét egy könyvön, akkor biztosan olvasni fogjátok.

Moskát Anita

 Akitől leginkább várom a következő regényét, egyértelműen Moskát Anita. Aki olvasott már tőle bármit is, tudhatja, hogy minden története maximálisan kidolgozott, tökélyre fejlesztett. Mindegyikben valamilyen különleges témát boncolgatva teremt olyan légkört, ami teljesen körülveszi annak olvasóját. Szerintem nincs olyan alkalom, hogy ne ajánlanám könyveit, úgyhogy pontosan tudjátok, hogy milyen szintű csodálattal vagyok Anita munkássága felé. Ezt már csak újabb írásaival lehet megkoronázni, és éppen a Könyvhétre számíthatunk tőle egy novellára a 2050 címre keresztelt ifjúsági novellás gyűjteményben. Itt olvashattok részleteket a megjelenő könyvről.

Holden Rose

 Holden Rose a fiatalabb, kezdő olvasók számára biztosított eddig fantasztikus olvasmányokat, amik közül szinte mindet volt már szerencsém olvasni, és azt kell mondanom, hogy nagyon jól fogja meg ezeknek a könyveknek a lényegét. Mindeközben pedig felnőtt olvasóként is nagyon élvezhető az egész. A Holtidő című legutolsó megjelenése kapcsán nem is olyan régen értekeztem, az eddigi legjobb írásaként tekintek rá. A Könyvhétre szintén egy különleges könyvvel készül, Piros és Bodó kalandjait követhetik nyomon a kisebbek, ami egy figyelemfejlesztő, kérdésekkel, korosztályokra bontott extrákkal ellátott könyv. Ide kattintva további részleteket is megtudhattok a könyvről.

Benyák Zoltán

A komolyabb, elgondolkodtató, különleges világot alkotók táborát erősíti Benyák Zoltán, akinek minden egyes története egy teljesen új vonalat képvisel. Bár már régebben olvastam könyveit, mindegyik egytől-egyig élénken él még a fejemben, a hozzá kapcsolódó érzések pedig még annál is erősebben megmaradtak. Szerencsére az ő következő kötetére sem kell sokat várni, Az utolsó emberig kötete május 28-án jelenik meg. Biztos vagyok benne, hogy nyáron sort kerítek az olvasására. Addig is olvassátok el a könyv fülszövegét.

Josh Malerman

Elsőként a Madarak a dobozban című könyvével ismerkedtem meg a Fumax kiadó jóvoltából, aztán nemrégiben olvastam A végzet tébolyult kerekét is, és már bátran kijelenthetem, hogy egy igazán kreatív elmével ellátott íróról beszélhetünk Josh Malerman személyében. Teljesen kifordítja a világot az általunk elképzelt sarkaiból, hogy aztán különleges hangulatot kölcsönözve neki, a horror/thriller kategóriának egy másfajta, érdekes szemszögét mutassa be nekünk. Mindkét könyv esetében valamelyik érzékszervhez kötve élezte ki a sztorit, kíváncsian várom, hogy a továbbiakban ez miként fog megjelenni nála.

Dan Brown

Dan Brown neve még könyvmolyságom előtti időszakhoz köthető, mikor is minden egyes kötetét a középiskolai tanulmányaim mellett megvásároltam, és elolvastam. Emlékszem, a DaVinci-kódot egy éjszaka alatt olvastam ki, annyira tetszett a történetvezetése, hogy nem bírtam ki, ne egy huzamra tegyem magamévá. Azóta az összes Robert Langdonhoz köthető írását olvastam, kivételt egyedül a legújabb, Eredet címmel ellátott könyve képez. Igyekszem minél előbb arra is sort keríteni.

Üdvözlettel: Uszáma.

0 Megjegyzések