Klausz Melinda: A közösségi média nagykönyve


 A kötet kézhezvételét követően nagy izgalmakkal fogtam neki a témának, ugyanis egy olyan dolgot vesz alapjául a könyv, ami a legnagyobbrészt határozza meg az online világban való tevékenységek alapját, a közösségi média szerepének fontosságát, valamint annak részleteit. Blogger körökben való tevékenykedéseknél is különösen fontos a közösségi média szerepe, hogy hogyan is tudod az online felületre készült produktumaid, adott esetben saját márkád eljuttatni a potenciális célközönségedhez. Legnagyobb hibáimmal a kötet elolvasása előtt is tisztában voltam, azonban olvasás után még világosabb képet kaphattam arról, hogyan is állok jelenleg ezen a téren.
Író: Klausz Melinda
Kiadó: Athenaeum, 2016
Oldalszám: 288
Eredeti ár: 3490 Ft
Fülszöveg: Ma ​​már szinte nincs is olyan beszélgetés, amiben ne említenék meg a Facebook, YouTube vagy éppen a lájkolni szavakat. A közösségi média felülete olyannyira mindennapjaink részét képezi, hogy ezen beszélgetünk ismerőseinkkel, nézünk filmeket vagy éppen olvasunk híreket. Mindennapjaink mellett vásárlási szokásainkat is befolyásolják ezek a felületek, vállalkozóként, cégként azonban nem minden esetben a leghatékonyabb módon vagyunk rajtuk jelen.

A közösségi média nagykönyve éppen ezért esettanulmányokon és feladatokon keresztül bevezet a közösségi média minden aktuális kérdéskörébe, az oldalak kiválasztásától a trollok kezelésén át a nyereményjátékokig.

A szerző, Klausz Melinda 2007 óta foglalkozik közösségi média marketinggel, 2008 óta blogol, élete első Facebook hirdetését pedig 2009-ben hozta létre. Cégét, a Klausz Social Groupot a Magyar Marketing Szövetség 2015-ben két KKV-Marketing Gyémánt díjjal is kitüntette közösségi média marketing megoldásai és eseménykommunikációja miatt.
 A könyv, mint ahogyan fel is hívják rá figyelmünket, a legnagyobb segítséget talán tényleg a vállalkozók, cégek számára nyújtja, azonban olvasmányossága, könnyedsége miatt átfogó képet kaphat az is, aki szimplán csak érdeklődik a téma iránt, esetleg "kisebb" viszonylatból szemléli, használja az online felületeket. Bloggerként első körben talán kicsit többet vártam volna el, hogy specializálódottan is bővebben kitérjen a specifikusan "bloggerkedésre" vonatkozó témára, azonban ez nem róható fel a könyv hátrányának, ugyanis elsősorban valóban átfogó képet ad az online felületekről, valamint annak kezelésével kapcsolatos momentumokról.

 Bár szakkönyvről beszélünk, Klausz Melinda stílusából adódóan ebből mit sem érzékelhetünk. Azt gondolom, hogy ilyen szempontból is el kell rugaszkodnunk a sztereotip gondolkodásként beépülő szakkönyvekről kialakult képünktől. Igenis lehet egy ilyen jellegű kötet is érdekes és olvasmányos. A különböző fejezetekben található adatok, információk szépen felépítve, a megfelelő pillanatban megemlítve jelennek meg, minden momentumra egy-egy gyakorlatból származó példát is bemutatva. További hasznosságként említhetjük a fejezetekben, valamint a fejezetek végén található gyakorlati, és elméleti jellegű feladatokat. Ezekben összegezhetjük azokat a gondolatokat, hogy hol is tartunk éppen jelenleg, valamint az olyan jellegűeknél, ahol konkrét feladatot ad nekünk az írónő, gyakorlatiasabb oldalainkat is bevonhatjuk, ezzel is fejlesztve képességeinket.

 Érdekes tehát, hogy a végére mit tesz össze az olvasó saját magáról, és mennyiben változik a kezdetekhez képest a gondolkodása a saját "munkájáról", de azt gondolom, hogy mindig van mit tanulni. Bár már a kötet elején is tisztában voltam vele, hogy ami a legnagyobb problémát jelenti számomra az a rendszeresség kérdése, emellett is volt rengeteg olyan aprónak hitt momentum, ami által bővíteni tudtam már meglévő gondolataimat. A rendszeresség mellett a posztspecifikusság, hogy hogyan érjünk el minél több embert a közösségi oldalakon, hogyan bonyolítsunk le nyereményjátékokat, hogyan is tudjuk úgy építeni saját, kialakított márkánkat, és a legfontosabb, hogy hogyan juttassuk el olyan személyekhez, akiket valóban érdekel is az általunk kínált "szolgáltatás". Nem kérdés, hogy rengeteg minden vár még rám, amiben fejlődnöm, és tapasztalnom kell e tekintetben is.

 Kétségkívül hasznosnak találom összességében a kötetet, biztos vagyok benne, hogy többször is érdemes "átrágnia" magát az embernek, ugyanis egyben az egészre tekinteni, és mindent egyszerre beépíteni szinte lehetetlen. Fontos, hogy részleteiben tudjuk felépíteni magunkat, valamint az erről alkotott képet, majd a változás, fejlesztés is hasonlóan apró léptekben el is kezdődhet. Mint ahogy említettem legfőképpen a profittal dolgozó cégek, vállalkozások számára nyújtja a legnagyobb segítséget, de ettől függetlenül sok hasznos információval kecsegtet a "kishalak" számára is. És aztán pedig ki tudja? Lehet, hogy éppen egy nonprofit weboldal, blog indul el egy olyan úton, amelyből aztán nem csak kézzel foghatatlan értékeket tud majd elkönyvelni magának. Minden csak marketing kérdése.

Értékelés:
Borító:

Üdvözlettel: Uszáma.

0 Megjegyzések