Mid-Year Freak Out Book Tag | 2016


 Bár már volt egy féléves Top 5 könyves összefoglalóm, amit minden félévben összeállítok, most szembetaláltam magam egy hasonló book taggel. Bár már túl vagyunk az év felén, mégis izgalmas kérdéseket találtam benne, ezért úgy döntöttem, megpróbálkozom ennek a kitöltésével is. Mivel időközben eltelt 2 hónap, ezért azokat a könyveket is beleveszem, amiket ezalatt sikerült elolvasnom. A tag kitöltésére Annát hívnám ki, de bárki kitöltheti, aki szeretné. És akkor a válaszaim:

2016 eddigi legjobb könyve számodra, amit olvastál?
A legutóbb olvasott könyv után ezen a kérdésen nem is kell gondolkodnom. Moskát Anita: Bábel fiai abszolút megnyert magának, mint annak idején a Horgonyhely kapcsán is. A könyv hangulata, témája, Anita írásmódja mind-mind olyan momentumok, amik mellett nem tudok szó nélkül elmenni. Bővebben egy bejegyzésben is olvashattok véleményemről.

A legjobb folytatás, amit eddig 2016-ban olvastál?
Ha konkrét értelemben vett folytatásra kell gondolnom, akkor egyértelműen a Magisztérium sorozat második részét tudom kiemelni. Holly Black – Cassandra Clare: A rézkesztyű című könyvnek sikerült az előző részét is felülmúlnia, olyannyira, hogy már alig bírom kivárni a következő részt, amely szeptemberben jelenik meg angolul. Vannak, akik Harry Potter utánzatnak titulálják, de szerintem szó sincs erről, tartogat bőven izgalmakat, meglepetéseket a Magisztérium sorozat is magában.

Egy új megjelenésű könyv, amit még nem olvastál, de már nagyon szeretnél? 
Idén jelent meg a Gabo Kiadó gondozásában Naomi Novik: Rengeteg című könyve, ami egyre jobban vonz magához. Már bánom, hogy anno a megjelenéskor nem szereztem be, de hamarosan biztosan pótolni fogom eme hiányosságomat. Nem csak témájával fogott meg, hiszen a könyv külseje is igen látványos. Alig várom, hogy olvashassam.

Legjobban várt könyvmegjelenés az év második felére?
Érdekes, mert különösebb magyar megjelenésről nem tudok, ami miatt be lennék zsongva. Talán a Harry Potter és az elátkozott gyermek, ami érdekel, bár tényleg nem vagyok valami tájékozott. A külföldiekből a Magisztérium sorozat folytatása keltette fel az érdeklődésem.

Legnagyobb csalódás?
Sarah J. Maas: Üvegtrón című könyvétől nem voltam elragadtatva. Amilyen jól indult, épp annyira vesztettem el fokozatosan érdeklődésem is. Sajnálom, hogy nem arra fókuszált legjobban, mint amire kellett volna. Értékelésemben ki is dühöngtem magam miatta.

Legnagyobb meglepetés? 
Egy magyar írónő könyve, mégpedig On Saitól a Calderon, avagy hullajelölt kerestetik. Nem különösebben nagy elvárásokkal fogtam neki az olvasásának, de mégis sikerült lenyűgöznie. Talán, ami legjobban tetszett benne amellett, hogy izgalmas világot alkotott meg, még szórakoztatni is tudott.

Új kedvenc író? 
Konkrétan, mivel nem olvastam annyi könyvet, így nagy kedvencet sikerült avatnom. Töretlenül legjobb írónőnek Moskát Anitát tartom. David Levithanban sem kellett csalódnom az Egy másik nap könyv kapcsán, nagyon jól boncolgatja a másik szemszögből is ezt a témát. 

Új kedvenc karakter? 
A Bábel fiaiban nagyon nagy hatást gyakorló személy Arzén, így őt akár ki is emelhetném. Csakúgy, mint Calderon, On Sai könyvéből, bár ő teljesen más indokok miatt érdekes személyiség. Aztán ott van egy nem is karakternek nevezhető, de egy ilyen témájú könyvnél az író is különös karakterré válhat. Aziz Ansari humoros személyisége nélkül a Modern románc nem lehetne olyan, mint amilyen végeredményben lett. Ő a csipetnyi plusz fűszer az egész könyvben.

Egy könyv, ami boldoggá tett téged? 
Többféleképpen is értelmezhetjük ezt a kérdést, így többfelé bontom egy kicsit. Boldognak lenni egy könyvtől, mert annyira fantasztikus: Bábel fiai. Boldognak lenni egy könyvtől, mert nagyon szórakoztató: Modern románc. Boldognak lenni egy könyvtől, mert gyönyörű a témája: Egy másik nap.

A leggyönyörűbb könyv ebben az évben, amit vettél vagy kaptál? 
Bookdepositorynak köszönhetően megszereztem az Éhezők viadala trilógiát a lehető leggyönyörűbb kiadásban, ráadásul olyan áron, hogy szinte ajándék volt. A három könyv közül a Catching Fire-nek van szerintem a legszebb borítója. Bár egyben a leggyönyörűbb a három.

Milyen, mennyi könyvet kell még elolvasnod az év végére?
Tekintve, hogy nem volt valami aktív az idei év első fele olvasás tekintetében, így rengeteg olvasatlan könyv van még a polcomon, ami folyamatosan csak gyarapszik. Bár mostanában igyekszem csökkenteni a beszerzett könyvek mennyiségét. Sosem törekedtem arra, hogy minél több könyvet olvassak, mert szerintem a mennyiség a minőség rovására is mehet, így inkább igyekszem nem felállítani ilyesfajta terveket. Amit viszont mindenképpen tartani szeretnék, hogy egyetem mellett is tudjak olvasni, és a bloggal is úgy foglalkozni, mint ahogyan azt az utóbbi időben tettem. Remélem sikerülni fog!

Üdvözlettel: Uszáma.

0 Megjegyzések