Liebster Blog Award


Valószínűleg kicsit méltatlan úgy kezdeni ezt a bejegyzést, hogy a díjat már 3 hónappal ezelőtt kaptam meg a Discussion blog írójától, Teestől, majd ha ez nem lenne elég, akkor majd' 2 hónappal ezelőtt még Ryantől is, aki a Ryan könyvespolca című blogot vezeti. Nagyon köszönöm nekik, hogy gondoltak rám, remélhetőleg a későbbiek folyamán bizonyíthatom, hogy érdemes is vagyok a díj birtoklására. A továbbiakban olvashattok a díjról, rólam is, végül pedig válaszolok 10-10 kérdésre.

A díjról: A kezdeményezés Németországból indult, amelyet bloggerek adják egymásnak. Leginkább azt szeretnék vele elérni, hogy az olvasók jobban megismerjék a bloggert, illetve megtudják azt is, hogy ő kiket olvas, és kiket ajánl olvasásra. Éppen ezért van egy marketing háttere is, hiszen a blogger tovább is adja a díjat, nemcsak megkapja. A liebster szó jelentése egyébként kellemes, értékes, legkedvesebb, amely utal arra, hogy az odaítélő szívesen jár vissza az adott blogra, és éppen ezért is ajánlja. Fontos megemlíteni azt is, hogy a lánclevelekhez hasonló módon terjed, és a jelölés során nincsen semmilyen tartalmi megkötés. Nemcsak könyves, filmes blogok kaphatják meg, hanem ugyanúgy oda lehet ítélni egy kismama blognak, vagy akár egy gasztroblognak. A jelölésekkel is elárulja egy blogger magáról, hogy melyek azok a területek, amelyekről szívesen olvas. A Liebster Blog Award-ot egyébként nem kötelező továbbadni, de felesleges megszakítani a láncot, hiszen ez mindenkinek elismerést jelent, és ha valami tetszik, akkor dicsérjük meg nyugodtan. Díjat adni pedig szép gesztus.

Tíz dolog, amit kevesen tudnak rólam:
  1. Az Uszáma nem csak a blogon használt nevem. Valójában is ez a keresztnevem.
  2. A blog elindulása előtt kb. 1-2 hónappal indult könyvmániám, úgyhogy mondhatni minden egyes élményem dokumentálva van az oldalon, és ezt már a kezdetektől fogva nyomon is követhetitek.
  3. Már lassan 10 éve vezetek különböző weboldalakat, semmiképpen sem nevezhetnénk múló hóbortnak. Az évek során már az életem részévé vállt.
  4. A legnagyobb sikereket ezzel a blogommal értem el, bár arról sokakkal vitatkozhatnék, hogy mit is jelent számomra a siker.
  5. Ez talán annak is köszönhető, hogy ez az első olyan blogom, amit senki elől sem "titkolok", ez mutatja, hogy mindenféle álnév nélkül írok az oldalra.
  6. Mindig rengeteg ötlettel rendelkezem, a dolog már csak a kivitelezésnél hibádzik. Itt jön szóba a bemutatkozásomban is megtalálható lustaság.
  7. A Harry Potter filmek szereplőivel nőttem párhuzamosan, de hiába szerettem annyira a filmeket, még sajnos egyik részt sem olvastam könyvben. (Az illusztrált már nagyon vár a polcon.)
  8. Minden könyvemre nagy odafigyeléssel vigyázok. Általában, ha magammal viszek egy könyvet valahová, akkor képes vagyok betenni egy kisebb dobozba, hogy az is védje a sérülésektől.
  9. Szeretek különböző beszélgetéseket, interjúkat nézni, remélhetőleg a későbbiekben én is kipróbálhatom magam még több ilyen helyzetben.
  10. Régóta szeretnék egy angol bulldogot, de tanulmányaim, és egyéb elfoglaltságaim miatt ez csak pár év múlva valósulhat meg.
Tees kérdései

  1. Mit jelent számodra a blogolás?
    MINDENT! A mindennapjaim részévé vállt tevékenységet, ami nélkül nehéz lenne elképzelni az életem. Az évek során úgy képzeltem el, hogy ez a későbbiekben is így lesz, és az eddigiek alapján is így látom a jövőmet. Ha valamilyen más formában, de biztos maradni fog.
  2. Miért kezdtél el blogot vezetni? Hogyan jött az ötlet?
    Mint korábban említettem már nagyon régóta vezetek különböző oldalakat, melynek nagy része blog formájában íródott. Nekem nagyon tetszik ez a fajta "kommunikáció" a nagyvilág felé. Aztán ahogy elkezdődött a könyvek iránti nagyobb érdeklődésem, és egyre több ilyen oldallal, és youtube csatornával találkoztam, rájöttem, hogy nekem is ki kellene próbálnom magam. Nagyon sok mindent tanulhatunk blogírás közben, kikapcsolódásnak sem elhanyagolható, és interakció kiváltás szempontjából is érdekes dolgok történhetnek. Amennyiben lenne igény rá, szívesen írnék erről bővebben is, hiszen nagyon hosszan tudnék beszélni a témáról.
  3. Könnyen vagy nehezen oldod meg a blog szerkesztését? Mennyire könnyen találsz időt az írásra?
    Mennyire lenne hiteles, ha azt mondanám ilyen kihagyások mellett, hogy könnyen? Szerintem semennyire sem... Az igazság az, hogy rengeteg olyan feladatom, projektem fut, hogy az utóbbi időben így még kevesebb időm lett, de remélhetőleg ez hamarosan megtérül. (Az egyetemről már nem is beszélve...)
  4. Mi az, amiről szívesen írsz és visszatérő téma? (Akár egy téma, vagy műfaj, amiről szívesen írsz)
    Mondhatnám, hogy kedvencem a könyvértékelések írása, de leginkább a különböző cikkek írásakor érzem magamon, hogy igazán ki tudok bontakozni. Bár ez mindig kedv és helyzet függő. Maradjunk annyiban, hogy könyves témák minden mennyiségben!
  5. Hogyan képzeled el a blogot egy év múlva? Vannak céljaid, terveid, amelyeket meg akarsz valósítani ezzel kapcsolatban?
    Rengeteg célom van, amellett, hogy most töltöttük az első születésnapunkat, úgyhogy már egy éve "töretlenül" zakatolunk együtt az oldallal. Egy év múlva remélhetőleg még több fantasztikus tartalommal tudom megtölteni a blogot, de kíváncsian várom, hogy mit hoz a jövő. Az meg maradjon az én titkom, hogy milyen nagy dolgokról "álmodozom".
  6. Van valaki, aki inspirál, vagy támogat a blogolás terén?
    Igen! Elsősorban én saját magamat. Szerintem fontos belátni, hogy jó esetben mindenki saját magát inspirálja, hiszen ki másért csinálnám az egészet, ha nem magamért? Másrészt több dolog is inspirál: a könyvek, érzések, a körülöttem lévő dolgok, apró visszajelzések, olvasók, követők... Nem véletlen Könyvspirációk lett az oldal neve.
  7. A blogon kívül mivel foglalkozol szívesen szabadidőben?
    Olvasok, fotózok, családdal vagyok, sütök-főzök, "lakberendezek", blogokat olvasok, videókat nézek, kreatív dolgokat alkotok.
  8. Mivel foglalkozol? Vagy mivel szeretnél foglalkozni a jövőben? Esetleg álommunka?
    A könyves világhoz kapcsolódó projektjeimet a későbbiekben is szeretném továbbvinni, ugyanis ezekre nem munkaként tekintek, sokkal inkább hivatásként. Másrészt viszont a legfőbb célom, hogy elvégezve az egyetemet, tanárnak állhassak. Az elhivatottság itt is megnyilvánul, remélhetőleg mind a két területen remekelhetek majd a későbbiekben is.
  9. Mi alapján választasz könyvet? Van esetleg egy lista, amit vezetsz, és arról választasz, vagy éppen aktuális hangulat határozza meg?
    Mindig van egy aktuális nagy "szerelem", amit minél jobban szeretnék olvasni. Továbbá számolnom kell a vállalt projektjeimmel, úgyhogy ez is nagy mértékben befolyásol, hogy éppen mit is forgassak a kezemben.
  10. Az örök kérdés, könyv vs ebook? Használod mindkettőt, vagy csak az egyiket? Mit gondolsz ezekről?
    Könyv! Nagyon ritka az az eset, amikor ebookban olvasok el egy történetet. Sokkal jobban szeretem, ha az amit olvasok fizikailag is jelen van, illata van, később a polcom dísze lehet... Hamarosan egy bejegyzés formájában is kifejtem bővebben a témát.
Ryan kérdései
  1. Mióta tartod magad könyvmolynak?
    A blog elindulása előtt pár hónappal számítva, tehát kb. másfél éve.
  2. A könyveken kívül milyen más hobbit űzöl még?
    Az előző kérdéseknél már megválaszoltam.
  3. Mit jelent számodra az olvasás?
    Kikapcsolódást, különböző világokba való utazást, a képzeletem által "levetített" filmeket, izgalmas személyek megismerését, különböző érzések kiváltását, inspirálást.
  4. Van-e kedvenc kiadód (akár külföldi is), és ha igen, melyik és miért?
    Több kiadó is van, amit szeretek, viszont most nem szívesen emelnék ki egyet sem. Mivel csak magyarul olvasok, így a hazai kiadókat részesítem előnyben. Köztük pedig mindegyiket másért szeretem: elhozott könyvek, történetek, olvashatóság, minőség, könyvek külseje, szimpátia, stb...
  5. Ha választhatnál, melyik könyves világban élnél a legszívesebben?
    Harry Potter világában. Egész gyermekkoromon végigívelő történet, melynek világába bármikor ellátogatnék. És őszintén! Ki ne szeretne varázsolni?
  6. Van-e olyan könyv, amit elégettél volna, annyira pocsék, és ha igen, melyik?
    Akármilyen szépen nyilatkoztam a Beavatott első részéről (nem is értem, miért adtam olyan magas pontszámot...), én azt égetném el... De mivel minden könyvet megbecsülök, vigyázok rá, így egy könyvemmel sem tenném ezt.
  7. Melyik a kedvenc műfajod, és miért?
    Disztópia! Talán, mert ez volt az a műfaj, ami megkedveltette velem az olvasást. Abból a szempontból viszont örülök, hogy szeretek más területeken is kísérletezni, így kedvenceim vegyes körből származnak.
  8. Kemény- vagy puhakötés? Miért?
    A keménykötés esztétikai, továbbá időtállósági szempontból előnyösebb. Míg a puhakötés az olvashatóságnál kedveltebb számomra. (Nem tudok dönteni...)
  9. Könyvből készült filmek: szerinted melyik az a színész, aki a legjobban passzol az általa játszott karakterhez?
    Szerintem Katniss szerepét nagyon jól eljátszotta az Éhezők viadalában a színésznő. Mivel a film után olvastam a könyvet, így akarva-akaratlanul is összeforrt a film világa a könyvével.
  10. Ki a kedvenc zenészed/bandád/énekesed?
    Nincs igazán nagy kedvenc, csak aktuális slágerek, amiket szívesen hallgatok. Szeretem a változatosságot, így tényleg bármit meghallgatok. Éljen a rádió!
Üdvözlettel: Uszáma.

0 Megjegyzések