Ilyen a könyvmolyok szerelmi élete?

  Én vagyok ennek a könyvnek a célcsoportja? Ezt abszolút nem mondhatnánk. Miért is fogott meg, hogy végül mégis elolvassam? Elsőként a #POV sorozat ragadta meg a figyelmem, ami nyit a mai trendeknek, kicsit tematizálva különböző, de azért mégis összekapcsolódó köteteket. Ezen kívül pedig elolvastam a Juli vagyok, könyvmoly fülszövegét, és egyből tudtam, hogy ki az igazi célcsoportja, akikkel én is foglalkozok. Tanodásainknak gyakran szoktunk olvasóklubot tartani, ahol különböző, mai, nekik szóló könyveket dolgozunk fel. Most szeretnék a téli leállásra egy olvasóversennyel készülni számukra, és ennek a könyvnek a sztoriját elolvasva pont az egyik tanodás "Julinkra" asszociáltam. Így indultam neki az utazásnak, de hogy végül "gyerekkézbe" adom-e Juli történetét, az a továbbiakból derül ki.

Író:
 Ecsédi Orsolya
Kiadó: Kolibri
Oldalszám: 324
Eredeti ár: 2999
Fülszöveg: Juli még soha nem volt szerelmes. Azaz dehogynem volt: csak éppen könyvek szereplőibe. A valódi, hús-vér fiúkban nincs semmi érdekes, ha egy kitalált hőssel hasonlítja őket össze az ember, nem igaz? Hiszen a képzeletbeli könyves kedvenceink erősek és titokzatosak, angyalok és démonok, csábító rosszfiúk és született romantikusok, akikben egy a közös: vonzanak, mint a mágnes. Vagy ez csak addig igaz, míg túl közel nem megy hozzájuk az ember?

Juli megkapja a lehetőséget, hogy kiderítse a választ erre a minden valódi könyvmolyt foglalkoztató kérdésre. Élete legizgalmasabb és legveszélyesebb utazása egy könyvvel kezdődik, természetesen, a története végét viszont neki magának kell megírnia.
 A szerelemről szóló történetekben mindig attól tartok, hogy nem tudnak újat mutatni. A már megszokott, ismert, sokszor felsorakoztatott kliséket láthatjuk majd a könyv lapjain csak más keresztnevekkel, más helyszíneken bemutatva azt. Persze van, hogy ezek is működnek, megtalálják olvasóikat, ami persze jó. Hiszen a cél az, hogy minél többen minél több olyan könyvvel találkozzanak, ami megfogja, és további olvasásra motiválja őket. Ettől én még szeretem azt, ha valami egyedi, tanulságos, életszagú. Ez a történet pont azt kommunikálja a lapjain, amit a címében, fülszövegében is ígér.

 A fiatalokat egyik leginkább érdeklő téma nyilvánvalóan a szerelem, kapcsolatok kialakítása, erről való ábrándozás. Érdekes szálat hoz be a könyvmolyok világa, Juli is sok-sok tökéletesnek tűnő "szerelmi alapanyagot" tud felidézni olvasmányaiból, amilyen rajongáson szerintem mindenki átesik valamilyen formában az életében. Ezek a személyek lehetnek sztárok, könyves-, filmeskarakterek, vagy egy olyan személy is, aki a környezetünkben van, de mégsem ismerjük őt teljesen közelről. Ahogy az ember tapasztal, rájön, hogy a magunkban kialakított kép nem mindig felel meg a valóságnak. Juli is ezt tapasztalja meg, hiszen esélye lesz arra, hogy megismerje kedvenc történetei férfi ideáljait. Nem lőném le, hogy milyen sztorikat vonultat fel mindez az olvasóknak, de izgalmas helyzeteket hozott magával ez a sokszínűség. Bevallom, hogy nem ezekre asszociáltam volna elsőként, de be kell látnom, hogy igazán klasszikusokat sikerült az írónőnek beválogatnia.


 A történet előrehaladtával már kiáltana az ember Julinak, hogy vegye észre azt, ami mindenki számára egyértelmű, de a való életben is sokkal könnyebb kívülállóként szemlélni ezeket a helyzeteket. Amit nagyon szerettem benne, hogy teljesen a természetességre törekedik a valós életbeli szerelem ábrázolására, annak kialakulásának folyamatára. A klisés gondolatok mind a "képzelt karaktereken" keresztül jelenik meg, ezzel tükröt mutatva a fiatal olvasóknak. A humor pedig nagyon jól működik az egész történetben, többször mosolyogtam az egyes szituációkon.

 Bevallom, Juli karaktere annyira nem volt központi számomra, Duma annál inkább, de a fő-mellékszereplő kérdéskör boncolgatása szerintem mindent helyrerak, amit a könyvből ti is kideríthettek.  Végül mindenképpen beválogatom a listába, amit a gyerekeknek fogok felajánlani az olvasóversenyre, és remélem, hogy aki lecsap rá, jó élményekkel gazdagodik majd általa. Ha tiniknek kerestek olvasmányt, akkor van egy jó hírem, megtaláltátok!

Értékelés:
Borító:

Üdvözlettel: Uszáma.

0 Megjegyzések