Multiverzum fiataloknak

 Mindig izgalmas időszak az Ünnepi Könyvhét körülötti "készülődés". A Prológuson is ehhez kapcsolódó projekttel készültünk nektek, ahol igyekszünk olyan eseményeket, olvasmányokat ajánlani, amiket megtalálhattok majd a rendezvényen. A héten már írtam nektek a Prológusra Népszerű, kiskamaszoknak szóló könyvek a Könyvhéten címmel egy ajánlót, amiben Holden Rose gyerek/ifjúsági könyveit ajánlottam nektek. Most viszont a Lapozz és parázz! sorozat legújabb részéről szóló ajánlómat hoztam el nektek...
Író:
 Holden Rose
Cím: Tükörvándor
Kiadó: Móra Kiadó
Oldalszám: 192
Eredeti ár: 2999
Fülszöveg: Azért kezdek bele ebbe a naplóba, mert nem tudom, milyen őrült világba kerülök legközelebb. Szeretném, ha később visszakereshetném az eseményeket és azok sorrendjét, mert bevallom, kissé összezavarodtam. Ami biztos: én Frida Gabriella Hammond vagyok, tizenkét éves, és Farango szigetén születtem. Ennyi.
A többi teljes homály. A tükör miatt az.
Most pedig leírom, mi az a tükör, és hogyan tette tönkre az életem.

A Lapozz és Parázz!-sorozat legújabb kötetének története ezúttal párhuzamos világokban játszódik.
 A Lapozz és Parázz! sorozat történetei külön-külön is élvezhetőek, nem feltétlenül kell tartanunk a könyvek megjelenési sorrendjét. Éppen ezért döntöttem én is úgy, hogy a legújabbal, a multiverzumok világával kecsegtetővel kezdem. Frida a főszereplőnk, aki tizenkét éves, és egy tükör segítségével különböző, számára kicsavart világokba tud átjárni. Persze ez nem ilyen egyszerű, ugyanis nem ő irányítja, hová kerül, és nem éppen a legjobb helyeken találja magát. Egy célja van: visszakerüljön az eredeti világába a szeretett családjához.

 Holden Rose korábbi, gyerekeknek szóló könyveit szintén nagyon kedveltem, valahogy mindig megfogja azt a szintet, ami az adott korosztálynak szól. Mindezt játszi könnyedséggel teszi, nincsenek felnőttesen erőltetett jelenetek, viccesnek szánt, de közben mégis kínos elszólások. Általában ezen szoktak számomra elbukni azok a gyerekeknek szánt könyvek, amik nem a legjobb minőségben közvetítenek. A Tükörvándor esetében is egy minőségi történetről beszélhetünk, ami izgalmaival biztosan arra sarkallja majd fiatal olvasóit, hogy falják tovább az olvasást.

 Óriási erőssége a könyvnek a főszereplője. Nagyon jól prezentálja a fiatalok gondolatait, és egyszerűen imádom, hogy legyen az adott karakter fiú, vagy lány (jelen esetben lány), mégsem a megszokott sztereotípiák szerint építi fel Holden Rose őket. Ez szerintem segít abban, hogy bármelyik nem megtalálja benne magát, nem szól kifejezetten egyikük számára sem. Persze közben a két nem közötti fiatalkori ellenérzések lebontására is tökéletesen alkalmas lehet.

 A multiverzumok világa most egy igazán szexi téma, sok helyen találkozhatunk vele, így ebben az esetben a sztori is főnyeremény lehet. Nem csak a helyzetek mások, de egy kicsit az időutazás témájával is kacérkodik a történet, ugyanis vissza is utazunk az időben. A világokban feltárt problémák, és az egyes helyzetek konklúziói, tanulságai pedig elengedhetetlenek voltak. Ennél jobban összerakott, és kerek történet már nem is lehetne, így nem csoda, hogy engem is behúzott. Szerintem ne csak a gyerekek kezébe nyomjátok, olvassátok el velük ti is!

Értékelés:
Borító:

Üdvözlettel: Uszáma.

0 Megjegyzések