Random Szavak Book Tag


 Már elég régen jelentkeztem book tages bejegyzéssel, úgyhogy éppen itt volt az ideje. Akik követnek azt is jogosan kérdezhetnék, hogy egyébként bármilyen más bejegyzéssel milyen rendszerességgel érkezem? Tudom-tudom. Ráadásul ennek a tagnek a kitöltésére már elég régen hívott ki Zsebi, és én akkor egyből bele is vetettem magam a munkába, különböző emberektől, különböző szavakat kaptam. Így a bejegyzés vázlata viszonylag hamar el is készülhetett. Tehát íme a roppant kreatív megoldásaim:

Teremszolga, egy szolgalelkű mellékszereplő, aki sokkal többre vihette volna
Elég érdekes választás volt Kírától, hogy a teremszolga kifejezést ajándékozta nekem, elsőnek nem igazán tudtam mit kezdeni a helyzettel, hiszen ekkor még nem tudhattam, hogy milyen további érdekes szavak várnak még rám... Mivel a szolgaság, alárendeltség valamilyen szinten adott volt, így Nevada Barr: 13 1/2 című könyvének egyik mellékszereplőjét választottam, aki végső soron fontos szerepet játszik a történetben. A nevére sajnos már nem emlékszem, azonban az említett nő, annyira az egész életét egy elmebeteg fickónak szenteli, hogy emiatt ő maga is olyan életet él, amely nem jövedelmező számára. Ha annak idején helyesen dönt, nem végezte volna ő sem úgy, ahogyan...

Megbukás, egy olyan történet, melyben megbuktatják a hatalmon lévő rendszert
Egyik csoporttársamtól a vizsgaidőszak kellős közepén, milyen más szót kaphattam volna, mint a megbukást? Innen is köszönöm Iza, igazán nagy volt a motivációm! Egyértelmű, hogy a legnagyobb "klasszikust" az Éhezők viadalát választom ide. Nagyon szerettem a trilógiát, és hamarosan angolul is a polcomon tudhatom a különböző részeket.

Szociológus, egy olyan szereplő, aki könnyen átlátja a társadalmi szerepeket
Drága Zsebi, akkor még az egyetem kínjaitól szenvedve, most már diplomás szociológusként mi mást is mondhatott volna? Az előző szálat megragadva szintén az Éhezők viadalánál maradva, a választottam Catniss lenne, aki szerintem az ilyen jellegű történetek egyik legkiemelkedőbb személyisége. Ezt minden tekintetben így gondolom róla, amellett, hogy merész, és mindent megtesz azért, amit elképzelt, a körülötte lévő dolgokat is tökéletesen átlátja, és ezt mérlegelve dönt.

Rózsatövis, egy olyan történet, amely tüskét hagyott bennem
Zsebi szeret duplázni, lássuk azt a tövist... Nem volt nehéz egy olyan történetet választani, aminek elolvasása után nem feltétlen pozitív élményeim voltak. A sors furcsa fintora, hogy ezt a történetet éppenséggel az a személy ajánlotta, aki ezzel a szóval is megörvendeztetett. Igen, ez a történet az Üvegtrón első része.

Sztratoszféra, egy olyan történet mely a sztratoszférán kívül játszódik
Viszonylag könnyen tudtam megoldást találni RavenS kreatív sztratoszféra kifejezésére. Mi mást választhattam volna, ha nem A marsi-t? Aki figyelemmel követ az tudhatja, hogy mennyire szerettem Mark Watney történetét. Aki esetleg még nem olvasta volna, de sci-fi iránt érdeklődik, annak muszáj elolvasnia!

Hurkatöltő, egy szereplő, aki feldarabolva, hurkába töltve többre vitte volna
Nem tudok mit mondani, KÖSZÖNÖM, TIMI! Már akkor, amikor pár hónappal ezelőtt kitaláltad nekem ezt a szót, már akkor tudtad, hogy feszültség lesz köztünk a Horgonyhely miatt... Szóval szereplő, akit hurkaként jobban szerettem volna. Beavatott trilógia, Tris! Hogy én mennyire nem tudok még a mai napig kibékülni a karakterével, meg kompletten az egész történettel. A trilógia befejezését szerettem. ;)

Homlok, egy olyan karakter aki átlag feletti intelligenciával rendelkezik
Héditől, homloktestvéremtől. Átlag feletti intelligencia? Magas homlok? Magamat nem mondhatom? Viccet félretéve van nekünk egy szereplőnk, aki kint ragadt a Marson teljesen egyes egyedül. Olyan megoldásokat alkalmazott rendkívüli intelligenciájával melyet még soha senki! Mark Watney, minden elismerésem a tied.

Álom, egy beteljesült álom, avagy nem csalódtam a könyvben
Egyik barátomtól, Fannitól az álom szót kaptam, ami nem okozott akkora fejtörést, mint amiket "kedves" blogger társaimtól kaptam. Aki ismer tudhatja, hogy minden idők legnagyobb kedvence számomra Moskát Anita: Horgonyhely című könyve, és ezt semmi sem tudja megváltoztatni.

Félelem, egy félelmet keltő könyv
Anna, aki hamarosan szintén bloggerkedésre adja fejét, annak idején a félelem szóval látott el. A Madarak a dobozban hangulatában volt igazán különleges és érdekes, bár a korábban is említett 13 1/2 is eléggé mélyrehatóan vált ki érzelmeket az emberből. Mindkettőt jó szívvel ajánlom a téma kedvelőinek!

Rántott brokkoli, egy olyan történet, amit a legtöbben nem kedvelnek, de én mégis szeretek
Rántott brokkoli? Mi van? Na jó, rajtam nem fogsz ki, John! Annak idején mikor T. S. Thomas: Londinium hercege megjelent, akkor sokak nem tetszésüket fejezték ki a történet iránt. Tisztában voltam vele, hogy milyen képességekkel rendelkezik a történet, mégis úgy gondolom, hogy összességében érdekes volt az egész. Én mindenesetre várni fogom a folytatást.

Üdvözlettel: Uszáma.

0 Megjegyzések