2016 első felének TOP 5 olvasmányai


 Az oldal történetében az egyik leglelkesebben megírt bejegyzéssorozatok közé tartozik a féléves összegzés (még jó, hogy ennyi időnként képes vagyok valamit betartani...), melyben az előző időszak legkedvencebb olvasmányait gyűjtöm össze egyfajta ajánlóként. A legelső ilyen bejegyzésben a Madarak a dobozban, míg a másodikban a Horgonyhely foglalta el a képzeletbeli dobogónk legfelső fokát. 2016 első féléve nem igazán volt könyves tekintetben aktív számomra, de még így is sikerült kifognom fantasztikus könyveket, így a lista gond nélkül létrejöhetett, a lista élén álló könyv gondolkodás nélkül foglalta el helyét. Na, de lássuk is azt a listát visszafelé haladva:

5. Sarah J. Maas: Throne of Glass - Üvegtrón:
Az 1 évvel ezelőtti Könyvhéten szereztem be, de nem nagyon igyekeztem az elolvasásával, pedig nagyon kíváncsi voltam rá, hogy milyen lesz. Alapvetően nagyon olvasmányos volt, és érdekességekben sem volt hiány benne, de azt nem mondhatom, hogy elsöprő sikert aratott volna. (Nagy szerencséje, hogy nem olvastam sokat ebben az időszakban, könnyen lecsúszhatott volna a listáról.) Érdekes alapnak bizonyul a történet, attól függően, hogy mely részek lesznek benne hangsúlyosak úgy fog változni a véleményem. Ellenben az utóbbi időben egyre nagyobb késztetést érzek a folytatások irányába, így hamarosan azokat is olvasni fogom, és az értékelések sem maradnak el.
Moly, Értékelés.

4. Nevada Barr: 13 1/2:
Nem volt eleinte valami túl fényes a kapcsolatunk, de egyáltalán nem azért mert ne lett volna már akkor is elég érdekes az írás, egyszerűen az egyetem miatt kisebb-nagyobb megszakításokat kellett beiktatnom az olvasásba. Pszicho-thriller. Nagyon különleges hangulata van a könyvnek, a történet is izgalmas, az egyetlen problémám, hogy a fülszöveg annyi mindenre mutat rá, hogy sokkal izgalmasabb lett volna ezekre az olvasás közben felfedezni.
Moly, Értékelés.

3. Holden Rose: A Nyúl akta:
A bejegyzésben található könyvek közül ez az egyetlen, melyről olvashattátok már a blogon a véleményem, és abból már tudhatjátok, hogy mennyire is a szívemhez nőtt ez a történet, a szereplőkkel együtt. Nem én vagyok a célközönség, és mégis sikerült elérnie, hogy gyermeki boldogsággal, kíváncsisággal forgassam a kezemben Howard különös eseteit.
Moly, Értékelés.

2. Holly Black - Cassandra Clare: A Vaspróba és A rézkesztyű:
A második helyen nem egy, hanem két könyv is szerepel, ugyanis a Magisztérium sorozat első két, magyarul is megjelent részéről kellett volna döntenem, ellenben mindkét részt szerettem, így lehetetlen lett volna választani. Sokan hasonlítják Harry Potter történeteihez, és tényleg van hasonlóság, ennek ellenére viszont hihetetlenül szerettem mindkét részt, és alig várom, hogy megjelenjenek a folytatások. Egy bizonyos csavarnak köszönhetően nagyon izgalmassá teszi az egész történetfolyamot úgy is, hogy a különböző részek cselekményében sincs hiány izgalomban. Értékelések hamarosan ezekről is érkeznek.
Moly, Moly, Értékelés.
 

 *DOBPERGÉS*
1. A. M. Aranth: Oculus:
Annyira vártam, annyira izgatott, annyira lelkes voltam, és végezetül annyira imádtam! A. M. Aranth A Liliom korával tudott hasonlóan lenyűgözni, de mint a példa is mutatja egyre jobb, és jobb, és... lehet ezt még fokozni? Lehet. EMBEREK, MINDENKI OLVASSON A. M. ARANTH TÖRTÉNETEKET!!! Szerintem senki sem csodálkozik, hogy nem született még értékelés a könyvről. A történet lezárása lesz szerintem a legmegosztóbb, ugyanis eléggé nyitott marad egy kérdés, melyet teljes mértékben az olvasók fantáziájára bíz az író. Mielőtt bárki is arra gondolna, nem, nem lesz folytatás. És ettől még fantasztikusabb lesz az egész.
Moly, Értékelés.
Üdvözlettel: Uszáma.

0 Megjegyzések